WYMIANY ROZRZĄDU
Jedną z ważnych usług mechanicznych naszego serwisu aut japońskich są wymiany elementów rozrządu. Doskonale wiemy, że rozrząd stanowi swoiste serce silnika, dlatego bardzo dużą wagę przykładamy do doboru dobrej jakości części i precyzji wykonania.
Paski i łańcuchy rozrządu – zalecenia serwisowe
W samochodach marek japońskich (Honda, Nissan, Toyota, Lexus) stosowane są zarówno tańsze paski, jak i droższe łańcuchy rozrządu. To one przenoszą siłę produkowaną przez wał napędowy na wałki gwarantując prawidłową pracę silnika. Warto o tym pamiętać, ponieważ przetarcia paska rozrządu mogą zniszczyć zawory, tłoki lub głowice silnika. W ekstremalnych sytuacjach (gdy pasek pęknie na drodze) tłoki mogą się zderzyć, co spowoduje uszkodzenie całego silnika.
O regularnych przeglądach i wymianie paska lub łańcucha rozrządu należy pamiętać, ponieważ:
uszkodzenia tej części nie dają charakterystycznych objawów, które pozwoliłyby kierowcy wykryć nieprawidłowość. Mechanicy na pierwszy rzut oka również nie są w stanie ocenić stopnia zużycia tej części. W praktyce bardzo ważne jest więc ścisłe przestrzeganie terminów podawanych przez producenta w książce serwisowej.
Średnio przyjęło się, że pasek rozrządu należy wymienić po 5 latach użytkowania samochodu lub przejechaniu 90 tys. km (niektórzy producenci podają jednak swoje własne terminy). Szczególną ostrożność należy zachować w starszych autach o dużym przebiegu, ponieważ pasek może w nich pęknąć nawet już po 60 tys. km.
Wymianę paska rozrządu zaleca się zawsze podczas zakupu samochodu używanego, ponieważ nie wiadomo, ile wcześniejszy właściciel jeździł już z tą częścią.
O zużyciu uszczelniaczy wałków rozrządu często świadczy wyciek oleju z silnika (jest to częsta przypadłość starszych samochodów).
Naprawy rozrządów w Warszawie
W naszym serwisie dokonujemy wymiany pasków i łańcuchów rozrządu we wszystkich modelach marki Nissan, Honda oraz Toyota.
Wymieniamy także:
- rolki prowadzące i napinające
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacze wału korbowego
- inne elementy współpracujące z rozrządem
W przypadku samochodów marek japońskich rozrząd jest osobnym mechanizmem niż pompa wody, dlatego nie zawsze trzeba ją wymieniać przy okazji wymiany elementów rozrządu. Warto jednak podczas demontażu elementów silnika sprawdzić jej stan (czy nie przecieka oraz, czy łożysko dobrze działa).
Wymiana rozrządu w oparciu o zalecenia producenta – skorzystaj z pomocy i przekonaj się, że perfekcja napraw jest naszym priorytetem.